Een event met impact?

Bekijk hieronder wat wij voor jou
kunnen betekenen

Online & hybride events

Sinds COVID-19 zijn virtuele events ‘the next best thing’. Wanneer je elkaar niet face-to-face kunt ontmoeten is deze vorm van events heel effectief. De mogelijkheden zijn enorm en ook je virtuele event kan zeer succesvol zijn. Praktisch gezien kan alles omgezet worden naar een virtuele bijeenkomst. Een 1-1 kopie is alleen niet te maken. De aanpak van een virtueel event is wezenlijk anders.

Niet alleen kun je met een virtueel event je doelgroep vergroten, denk aan internationaal publiek, ook is het veel duurzamer. Daarnaast creëer je een veel groter bereik met jouw virtuele event. Zowel voor, tijdens als na afloop van je event.

Een virtueel event kan veel vragen bij je oproepen. We horen je denken. Welk platform moet ik gebruiken? Heb ik een studio nodig of streamen we alles vanuit eigen locatie of studio? Allemaal valide vragen waar Équipe je graag bij helpt.

Community events

Er is geen betere combinatie denkbaar dan een combinatie tussen online en offline. Met een community event zorg je voor die real life connectie tussen deze twee werelden. Bij een community event draait het veelal om de beleving en de interactie tijdens het community event zelf. Dit creëer je niet alleen op de dag zelf maar je neemt bezoekers mee in aanloop naar het event toe.

Door de bezoeker mee te nemen naar het event toe creëer je binding met jouw organisatie maar ook tussen de bezoeker onderling. Tijdens het event faciliteer je interactie. Door inhoudelijk diepgang in het programma maar ook door activatie met je bezoeker op locatie.

Beursdeelname & beursstand

Het marketing en communicatieplan staat voor het hele jaar klaar. Een goed doordacht plan waarmee jij kwalitatieve leads gaat generen voor je organisatie. Ook deelname aan verschillende nationale -en internationale beurzen staat gepland. Want zichtbaarheid en waardevolle contacten opdoen op deze beurzen is onderdeel van jouw marketingstrategie.

De organisatie van beursdeelnames wordt vaak belegd bij collega’s in de organisatie die eigenlijk krap in tijd zitten en nét niet voldoende tijd en ervaring hebben om het maximale resultaat te behalen uit de beursdeelname. Équipe heeft al tal van beurzen uit handen genomen voor bedrijven en regelt dit vanuit ervaring én met de juiste contacten.

Voor een vanaf prijs per beurs regelen wij écht alles voor jouw beursdeelname!

Congressen & conferenties

Tijdens congressen en conferenties treffen beroepsgroepen, organisaties of delen van een organisatie elkaar rondom een bepaald (actueel) thema. Om kennis te verrijken, verbindingen te maken en connecties te leggen. Niet alleen een waardevol programma draagt daaraan bij. Ook verbinding leggen met elkaar en interactie.

Waar begin je? Met het vaststellen van het programma of juist met het vinden van de perfecte locatie? Équipe begint bij het begin: met het bepalen van jouw doel, jouw doelgroep en het beoogd resultaat: de stip op de horizon. Die we graag samen met jou zetten. Waarna we aan de slag gaan met het succesvol organiseren van jouw congres.

Wil je met jouw bedrijf ook in tijden van COVID-19 jouw doelgroep blijven bereiken door middel van een congres of conferentie? Dat kan! Équipe denkt graag met je mee

Algemene Leden Vergadering (ALV)

Een vereniging of stichting moet vaak elk jaar verplicht een Algemene Leden Vergadering organiseren. Het is een belangrijk moment voor de besluitvorming van je organisatie. Een ALV moet van begin tot eind goed en professioneel georganiseerd zijn. Is er binnen jouw organisatie geen tijd en ruimte om deze te organiseren? Équipe heeft de organisatie van ALV’s al verschillende keren  uit handen genomen. Zowel hybride als volledig offline.

Relatie events

Het is essentieel om de relatie met jouw bestaande klanten te blijven onderhouden. Verschillende contact momenten, zowel online als offline. Een terugkerend effectief relatie event kan hier een belangrijke bijdrage aan leveren. Want één op één contact houden met jouw relatie is een continu proces dat aandacht verreist. Het plannen van een event of event-reeks is een uitgelezen kans om jouw relaties te blijven prikkelen.

Houvast kan zijn om deze relatie events ver vooruit te plannen. Équipe helpt jou niet alleen bij het event organiseren maar helpt jou ook bij het maken van die planning. Een klein event qua omvang kan groots in impact zijn.

Jubileum events

Mijlpalen zijn er om te vieren; hoor je altijd zeggen. En zo is het ook! Een jubileum is het moment om jouw verhaal te vertellen. Je kan jouw bedrijfswaarden, visie en succes delen met waardevolle relaties. En je waardering tot uiting laten komen naar stakeholders, relaties, toeleveranciers, personeel etc.

Een jubileum event kan onderdeel zijn van jouw jubileum jaar. Een event dat alles omvat wat jij wil vertellen in jouw jubileum jaar. Of je bouwt een jubileumjaar op door verschillende events te organiseren door het jaar heen. Weet je niet waar je moet beginnen? Équipe heeft ervaring en helpt je van a tot z.

Teambuilding (online)

In elke organisatie speelt teambuilding een belangrijke rol. Met de COVID-maatregelen is het werken op afstand toegenomen en is het voor teams des te belangrijker om elkaar te blijven vinden. Kijkend naar het functioneren van en binnen een team, is er een aantal uitdagingen om te zorgen dat medewerkers zich verbonden (blijven) voelen bij het bedrijf, bij het team, bij de cultuur. En hoe zorg je ervoor dat een team toch zo efficiënt mogelijk blijft functioneren? Door goed te inventariseren waar jouw behoefte ligt, maken we een programma op maat. Zodat jouw medewerkers plezier in het werk behouden, ze de waarde van samenwerken in en met een team blijven voelen en binding en effectiviteit binnen teams.

Complete beleving en betrokkenheid

Welk type event je ook organiseert, het is bij elk event zaak om de juiste boodschap bij jouw doelgroep te brengen. Dit vraagt om een juiste balans tussen vorm, content en programmering om zo de maximale beleving aan de bezoeker te bieden. Dit optimale resultaat bereik je ook door de juiste elementen te kiezen die hieraan ondersteunend zijn.

Denk aan de juiste communicatiemiddelen, waardoor jouw uitnodiging precies de goede toon heeft en de bezoeker getriggered wordt om deel te nemen. Of denk aan de designer die vol creativiteit snapt waar jouw event om vraagt. Of aan die ene artiest of spreker, die precies past bij jouw doelgroep. Of aan de cateraar die snapt wat jouw doelgroep graag op tafel ziet. Of om bijzondere activaties waardoor de bezoeker verrast wordt tijdens de pauzes. Of door een muzikaal intermezzo waardoor de volgende sessie weer als muziek in de oren klinkt. Of de locatie die nét de meerwaarde biedt dat jouw event nodig heeft. Of…. Of….

Équipe snapt de waarde van beleving. En stelt een programma samen waardoor het event niet pas start op de dag van het event, maar al voorafgaand aan het event de bezoeker prikkelt en warm maakt voor het event. En ook zorgt voor een goede follow-up zodat de bezoeker nogmaals wordt verleid terug te denken aan die bijzondere bijeenkomst.

Event Design Canvas

Een event is een middel die bijdraagt aan je strategische doelen. Een evenement organiseren kost veel tijd en geld en daarom wil je vooraf helderheid in de toegevoegde waarde van het evenement.

Event Canvas is een methodologie gebaseerd op de principes van design thinking. Specifiek toegepast op events. Het is een tool om betere events te organiseren. Hierbij onderzoek je met een divers team wat nu écht waarde toevoegt aan je event. Wanneer je vooraf de doelen goed voor ogen hebt  is het rendement van een evenement zoveel groter. Of het nou een offline, online of hybride evenement is.

In een twee dagdelen ontwikkelen we een prototype dat de basis is voor een event met impact voor alle stakeholders. Het Event Design Canvas is het startpunt voor jouw succesvolle event.